• Omega-3 yağ asitlerinin Alzheimer hastalığı üzerindeki etkisine dair birçok çalışma mevcuttur. Boston'daki Tufts Üniversitesi uzmanlarının, yaş ortalaması 75 olan bin 137 kişinin kan örneklerinde yağ asidi ölçümü yaptığı araştırmada, deneklerin beslenme alışkanlıkları 10 sene boyunca izlendi. 10 yılın sonunda yapılan incelemelerde, deneklerden Omega-3 yağ asidi açısından zengin beslenen kişilerde bunama ve Alzheimer gelişimi riski diğer deneklere göre yarı yarıya daha az bulundu. |